Trainingen 'Doorlopend leertraject' en 'Stage in de Vakroute' in april

Gepubliceerd: 25 maart 2015

In april staan verschillende trainingen van Vakcollege Groep op het programma. U kunt zich online aanmelden. 

M&D: Stage in de Vakroute
Donderdag 2 april 2015 van 13.00 - 17.00 uur
Al in het vmbo-deel hebben stages een belangrijke functie in de Vakroute. Leerlingen maken kennis met de ‘echte’ beroepspraktijk. Niet alleen biedt een stage de leerling de mogelijkheid om kennis en vaardigheden in een andere context toe te passen, het is ook een kennismaking met de cultuur van het toekomstige werkveld en een belangrijk moment in de groei naar meer zelfstandigheid. In deze training verdiept u zich in de rol van stages in het leerproces van de leerlingen en de begeleiding ervan. Daarnaast gaat u aan de slag met het opstellen van individuele stageplannen en het uitwerken van bijpassende stageopdrachten.  Lees meer.        

Techniek: Stage in de Vakroute
Dinsdag 7 april 2015 van 13.00 - 17.00 uur
Al in het vmbo-deel hebben stages een belangrijke functie in de Vakroute. Leerlingen maken kennis met de ‘echte’ beroepspraktijk. Niet alleen biedt een stage de leerling de mogelijkheid om kennis en vaardigheden in een andere context toe te passen, het is ook een kennismaking met de cultuur van het toekomstige werkveld en een belangrijk moment in de groei naar meer zelfstandigheid. In deze training verdiept u zich in de rol van stages in het leerproces van de leerlingen en de begeleiding ervan. Daarnaast gaat u aan de slag met het opstellen van individuele stageplannen en het uitwerken van bijpassende stageopdrachten. Lees meer.         

Een doorlopend leertraject vmbo-mbo in de Vakroute: hoe realiseer je dat?
Donderdag 9 april 2015 en donderdag 23 april 2015 van 13.00 - 17.00 uur
Steeds meer Vakcolleges maken samenwerkingsafspraken met een mbo-instelling  om de doorlopende ontwikkellijnen in de Vakroute te realiseren. Deze training gaat in op mogelijkheden, onmogelijkheden en kansen in de samenwerking met het mbo. Daarnaast worden voorbeelden gegeven van de manier waarop samenwerkingsafspraken omgezet kunnen worden in concrete leermiddelen, begeleidingsinstrumenten en beoordelingsinstrumenten. Ook is er ruimte om ervaringen met elkaar te delen. Lees meer.